Cinematografen ;)

Ikväll la jag till ytterligare en Biobiljett till alla dom andra som jag har samlat på mej sen 1977 då jag av en slump sparade min första biljett som var Capricorn one. Den jag såg i Norrköping när jag var tretton år, och sen har det bara rullat på under alla år som gått och en biljett blev till flera hundra !
Bakom varje biljett har jag noga dokumenterat datum, vilken film det var och med vem jag såg den.
Ikväll såg vi Harry Potter och halvblodsprinsen och jag har inte riktigt ännu bestämt mej för vad jag tyckte om den men helt klart sevärd i allafall !

1 ps:

skriven

bra att hålla i det... :))

2 Kerstin:

skriven

Men vad kul att se att fler än jag har sånt här för sig. :)

Jag har också sparat biobiljetter från när jag var hyfsat ung och skrev på baksidan gjorde jag också. Satte t o m betyg på filmen. :)

Numera sparar jag även på biljetter från konserter, teater m.m.

Ha det gott.

3 Susanne:

skriven

Men du! vilken härlig samling. Kul hoby. Själv sparar jag på fingerborgar... Har provat att spara allt möjligt genom åren men nu blir det bara dom små fingerborgarna. Tråkigt med nutidens biljetter eftersom jag upplever att trycket går bort efter ett tag och kvar blir endast en bit papper. Jag har sparat en del bio och teaterbiljetter åt barnen men nu ser man knappt vad det har stått på dom...

Må gott!!

4 karro:

skriven

Hej och tack för all hjälp! Självklart blev det en Canon och nu spenderar jag mina kvällar nere vid älven i tappra försök att bli fotografiskt duglig. Men jag skulle behöva gå en kurs, eller läsa instruktionsboken. Just nu pillar jag mest på knapparna och hoppas på det bästa.. :) Men det är kul!

Biobiljetter sedan 1977? Crazy gitzy! Haha!

Kommentera här: