Sånt händer bara i Tärnaby !!!

Jag gick in på målarbutiken här i Tärna för att köpa vit färg till mina konsoler, efter en stunds letande och ringande till ägaren av butiken så hittade butiksbiträdet den färg som jag ville ha, ja säger hon lite menande på skoj, hoppas det du ska måla är värt priset !? Så jag vänder på burken och förfasas av priset på färgen och brister ut - men jösses, jag ska ju bara måla två små konsoler i gips !!! Nä nu får det bli hobbyfärg !
Knallar fram till hobbyfärgen som dessvärre då inte finns i kritvitt :(
Men, säger hon, är det bara två små konsoler i gips så kan jag säga till `````` att han får bjussa dej på lite färg, han har ju hela förrådet fullt i slattar så det gör han säkert !
Dagen efter går jag dit igen och där står en burk med färg med mitt namn på samt att han hade skrivit," Lämnar tillbaka den färg som blir över" Han har alltså tagit en hel burk med färg som jag får använda det jag ska av och sen lämna tillbaka resten !
Wow, sånt händer BARA i Tärnaby :))
 
 
 
 

Kommentera här: