Törnsångare

 
Det är så himla roligt att fota fåglar i vår södra del av landet, man får så många nya arter som inte finns här vi bor, den här pippin tog jag på Mölle i Skåne, jag visste inte då vad det var för en art, jag bara tog ett gäng bilder och sen när jag kom hem så identifierade jag den.
Så gör jag ganska ofta eftersom jag är ganska novis inom området fåglar, sen måste jag ju oxå erkänna att jag ser ganska dåligt ( hmm..åldern kanske ;) så jag måste ha dom uppstorade på datorn hemma så jag kan se detaljer och ändå är det inte alltid så lätt, fåglar kan vara ganska snarlika åteminstone småfåglar men hittils har jag lyckats ganska bra, blir jag osäker så har jag min egen ständige Biolog Kim som får göra den slutgiltiga bekräftelsen, en fin klippa att kunna luta sej emot :)
 
 
 
 

Kommentera här: