Kvällsdopp

 
 
 
 
 
Drillsnäppan som tar sej ett svalt och skönt kvällsdopp :)
 
1 Anders Lindblom:

skriven

Hej Gitsy!

Ska tillsammans med en god vän besöka Tärnaby nästa vecka. På receptionen på STF Hotell Tärnaby berättade en hjälpsam dam att jag nog kunde kontakta dig för tips om fågelskådning. Vi har med oss bil men inga tubkikare och endast lättare handkikare. T ex vore lavskrika kul. Har kollat på Svalan, inga rariteter tycks vara aktuella just nu.

Det vore kalas om du kunde ges oss lite goda råd!

Hälsningar
Anders Lindblom

Svar: Hej Anders ! Det gör jag så gärna (med den lilla kunskap jag har här i kring) men Lavskrikan har jag koll på har dock inte lyckats få någon fin bild på den ännu. Vi har en raritet och det är en Albinoskata i Hemavan, mycket ovanligt att få se, men vi får väl försöka få till ett möte när ni anländer. // Gitsy.
Gilla

2 Anders Lindblom:

skriven

Hej!
Tack för er vänlighet vid vårt besök i Tärnaby!
Om ni ska åka till Öland så tror jag ni ska vänta till i början av augusti om det är möjligt. Då har sydsträcket av vadare börjat komma i gång på allvar.
Anders och Sven

3 Ansers Lindblom:

skriven

Hej!
Tack för senast och er vänlighet mot oss! Hoppas att ni får en bra semester. Om ni ska åka till Öland, så är möjligen början av augusti och framåt att föredra (bättre fart på sydstrecket. Bra lokaler är Bejershamn, Västerstadviken,Ottenbyområdet, Sebybadet (strecklokal)och Stenåsabadet.
Anders o Sven

Kommentera här: