At the top of the world !

 Vy från toppen av Laxfjället
 
 Lite snö fanns det kvar där uppe
 
 Riktningarna klar för i vinter så jag vet hur jag ska åka, jag tror det blir "Lillsvängen" ;)
 
 En blomma som jag som vanligt inte hittar FAST jag nu har "Fjällfloran" 
Kan det månntro vara Hjortronblomma helt enkelt ?
 
 Miniatyrskog
 
 Längre än så här hade lövsprickningen inte kommit där uppe.
 
 Orkideén har börjat göra knoppar så den blommar nog snart.
 
 
 En "liten" friluftssväng idag resulterade i en vandring upp på Laxfjället tillsammans med världens bästa Marja :)
Men jag ska i ärlighetens namn erkänna att på vissa sträckor så såg jag ljuset i tunneln och tackade gudarna för de fototillfällen som uppstod så man fick hämta andan lite grann, men vi tog oss ända upp till toppen och det var faktiskt jobbigare att sedan gå ner igen då det var både brant och lerigt med en stor ryggsäck full i fotoutrustning på ryggen !
 
1 Marja:

skriven

Hej och TACK för en underbar dag på fjället, det gör vi snart om (vi hade ju inte ens träningsvärk efteråt...)
Jag har kommit på att jag också röstar på att det är en hjortronblomma, det kan helt enkelt inte vara något annat.
Ha bäst!
Kram Maria

Kommentera här: