Som en liten gumma kan gno gno gno.......

Jag har haft målardille den senaste veckan och gått lös på det mesta i mitt hem.
Det började med att jag ville ha mina småa vägghyllor vita/shabby chic sen tog jag tag i skrivbordet som har varit ett mångårigt projekt, men nu är det klart.
Fortsatte vidare med det stora vitrinskåpet i furu som har varit både fult och satt en hemsk doft i glas och porslin som man har använt från skåpet, antagligen från oljan som man har behandlat skåpet med.
Sen gick jag lös på utemöblerna, vitt vitt vitt ska det bli tänkte jag och fortsatte måla i mitt anletes svett !
Mellan det började jag riva tapeter i köket och fick hjälp av goa snälla svärfar Trygve att måla taket och spackla väggarna, sen var det bara för mej att tapetsera, man kan se den nya tapeten på bilden med paradhandukshyllan.
Balkongen har jag börjat med idag, mögeltvätt stod högst upp på listan och imorgon ska balkonggolvet slipas och oljas.
Sen är det dags för pinnstolen som syns i bild, den ska få sej ett lutbad för att senare bli målad vit o fin och sen blir det vardagsrumsbordet som ska bli....hmm, vitt det åxå :))
Till min kära älskade syster i Kalix vill jag bara säga: -Det var inte alls så himla lätt att "bara" klickskrapa hela vitrinskåpets rutor, du skulle ha varit här och sett mej slita med dom jäkla rutorna :/
Men jag älskar dej ändå ;)
Jag har ju målat svart grund på allt utom utemöblerna så nu ska det dessutom shabbas inom kort.
Tyvärr är min kamera på vift i Stockholm så jag har fotat med lilla "partylinsen" men den duger väl gott o väl till sånt här.

Ha det gott allesammans :)

Gilla.
































1 Kerstin:

skriven

Oj, du har varit flitig som en myra. Det blev jättefint och snygg tapet var det också. Men blev du inte småtokig på alla rutor i trädgårdsbordet. Småpilligt som kan ge en gråa hår.

Ha det gott.

Kram

2 Schlåke:

skriven

Rackarns vad du har målat och grejat. Blir riktigt fint när det blir klart tror jag.

3 Marja:

skriven

Så det är inte lönt att komma och hälsa på för du har en vit period nu:)

Hälsningar Anders

Kommentera här: