Skags fyr i morgonrodnad

Jag har varit i Kalix nästan i en vecka för att hjälpa syskonen att tömma mammas lägenhet.
Imorse startade jag 06,00 därifrån och fick uppleva en soluppgång som fullständigt tog andan ur en på vissa ställen.
Tyvärr så kan man inte stanna varsomhelst på E4 numer pga. vägräckena som är byggda överallt längs alla vägar.
Luleå i morgonrodnadens siluett var helt underbart vackert men ingenstans att köra åt sidan, och detsamma gällde gamla Bergnäsbron som speglades i en klarblank älv med en knallröd horisont.
Först i Jävre kunde jag köra åt sidan för att ta en bild på Skags fyr i en lite senare uppgång av solen.


1 Ps:

skriven

vacker e de..

2 Kerstin:

skriven

Jisses, så vackert. Vilken njutning att titta på. Det gör kanske resan lite lättare.

Ha en fin dag.

3 Marita:

skriven

Så vackert! Jag önskar jag hade fått uppleva den själv. Ha en skön dag.

4 Lena L:

skriven

Jag förstår att du fick våndas när du inte kunde stanna och fota! Men vyn över Jävre var ju makalös, värd att vänta på får du säga!



Förstår att ni har en jobbig tid nu. Det väcker så mycket minnen när man ska gå igenom en förälders saker. Man får många funderingar!



Kul att du tyckte jag var en schnygg häxa, kanske man skulle färga håret svart........not! =P

Stooor kram!

5 Patrik:

skriven

Fin bild :D

Kommentera här: